کد خبر: ۶۸۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید: ۴۹۱
کشور مالزی یکی از موفق ترین سیستم‌های اقتصادی جنوب شرق آسیا قلمداد می‌گردد. این کشور با جمعیتی حدود 25 میلیون نفر دارای رشد بیش از 5 درصدی تولید ناخالص ملی می‌باشد

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دومین مرحله از سفر به منطقه جنوب شرق آسیا به مالزی سفر کرده و مذاکراتی با "نجیب تون رزاق" نخست وزیر و دیگر مقام های بلندپایه این کشور برای توسعه همکاری‌ها انجام داد.

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه تاکید کردند که ضروری است همه تلاش‌ها بکار گرفته شود تا سال 2016 میلادی، سال تحرک مجدد در توسعه و تقویت روابط مشترک تهران - کوالالامپور باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش و تعمیق سطح همکاری‌های خود با کشورهای آسیایی و از جمله مالزی، بویژه در دوره پسا برجام است.

رییس جمهور با اشاره به حضور گسترده نمایندگان شرکتهای بزرگ دولتی و خصوصی کشورهای آسیایی و اروپایی در ایران طی ماههای اخیر و امضای تعداد زیادی تفاهمنامه و موافقتنامه همکاری، گفت: در دوره پسابرجام و بعد از رفع تحریم ها دروازه جدیدی در ایران به روی دوستان آسیایی برای همکاری گشوده شده است.

روحانی با اعلام اینکه فرصت برای حضور و سرمایه گذاری شرکتهای مالزیایی در بخش های مختلف انرژی، صنعت و حمل و نقل آماده است، افزود: همکاری شعب بانک های تجاری دو طرف و توسعه روابط کارگزاری بانک ها، زیر بنای تحرک در روابط اقتصادی است.
رییس جمهور ظرفیت همکاری های دو کشور در همه حوزه ها را بسیار فراتر از سطح کنونی دانست و تاکید کرد: در دوره جدید روابط، باید از این ظرفیت ها برای توسعه و تعمیق همکاریهای تهران - کوالالامپور به نفع دو ملت بهره حداکثری گرفت.

وی با اشاره به توانمندی شرکتهای ایرانی در بخش های مختلف از جمله راهسازی، انرژی و فناوری های نوین گفت: شرکتهای دو کشور می توانند در این حوزه ها با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند و در اولین گام باید تحرکی نوین در روابط بانکی دو کشور ایجاد شود؛ چرا که تقویت همکاری های بانکی، تسهیل کننده سرمایه گذاری های مشترک و روابط اقتصادی در بخشهای عمومی و خصوصی است.

محمد نجیب رزاق نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه مالزی برای توسعه و تحکیم روابط همه جانبه با ایران هیچ مانعی نمی بیند، همکاری های بانکی را کلید توسعه روابط اقتصادی دانست و گفت که موانع در این حوزه باید هر چه سریعتر برطرف شود.

نخست وزیر مالزی با اشاره به سخنان رییس جمهور کشورمان، اظهار داشت: دو کشور باید سریعا سطح روابط خود را در مرحله نخست به دوره قبل از تحریم ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز میزان مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: